Maharaja Lawak Mega 2012 - Minggu ke 5



Tema minggu ini adalah Muzikal.. Rasa macam boleh agak jer, siapa yang boleh pegang muzikal kali ini.. Apa yang membuatkan AT syok nak layan MLM kali ni adalah disebabkan pembukaan acara yang menampilkan kumpulan NICO.. Serius der!! Rindu nak tengok diorang nyanyi semula.. Sejak diorang menyanyi di malam AIM hari tu, rasa macam nak mintak diorang menyanyi semula. Zaman2 remaja AT dulu sekarang pun masih remaja kumpulan2 macam  KRU, 4U2C, NICO, KOOL, SHADES - memang on top. eh!! Dah lari tajuk ler!!! heheheheheh

Lets review secara ringkas persembahan diorang tanpa ikut turutan:-

  • Shiro - Pada AT, persembahan mereka tidak pernah menghampakan.. Walaupun macam kureng sikit bila nada Shahrol nyanyi tak kena, tapi lawak tetap ada.. Penonton pun sporting.. Rasa terlayan bila tengok si Ajak bergelek.. Ewahhh.. 
  • Boboi pulak, ermm... AT tak berapa nak syok tengok sebab terjerit-jerit.. Si Along Bukit Beruntung  ni rupanya fanatik Anuar Zain.. tapi 1 tu jerlah yang menyebabkan AT tak berapa syok nak layan.. Kenapa mesti nak terjerit-jerit masa bercakap.. Masa HSBC masuk, relax jer.. Nada cool jer.. Ermm... Entahlah.
  • Sabon - serius derr... ke laut.. ke laut.. 
  • Bandung Jokers - so-so walaupun masih ada words yang aku tak dengar/faham
  • R2 - ditegur oleh juri, Abg Awi kerana menggunakan lagu patriotik yang kita dh biasa dengar.. It seems like takde respect. uppss.. kena hati2 lepas nih..
  • Jozan - muzikal mmg makanan diorang.. Aksi Johan datang audition utnuk muzikal teater dengan basikal. Dah tu pulak si Zizan buat aksi gagap.. huhuhuhuh... memang pecah perut dibuatnya.. hari tu Zizan pakai rambut palsu, dah macam rupa Qi.. ada saper2 perasan tak? ker AT jer yg perasan.. heheheh.. 
  • SayWho - WOW!!!! boleh tahan jugak diorang nih.. AT boleh katakan diorang sememangnya boleh memberi saingat hebat.. ok aloh, demo kecek Kelate.. tahniah Bocil!!
  • Jambu - minggu lepas dikritik hebat & minggu ini sememangnya kembali menyengat.. 

Pilihan AT mengikut persembahan minggu ini :-
  1. Jozan
  2. SayWho
  3. Jambu
  4. Shiro
  5. Boboi
  6. R2
  7. Bandung Jokers
  8. Sabon

Pada AT, persembahan minggu ini baik sebab ada muzik untuk bantu diorang.. Walaupun ada yang ke laut tapi biasa lah kan, mesti orang akan cakap, pelawak yang bagus tak semestinya perlu menyanyi dengan bagus.. 

Tapi kan, kenapa takde penyingkiran.. Erm... apakah ianya 1 strategi yang memungkinkan ada 2 penyingkiran di minggu ke 6? Sama-sama kita nantikan.

Jom undi your favourite peserta!!

A.d.i.o.s



Comments

Popular posts from this blog

Si Hijau ku merajuk lagi!!!! - masalah hon & minyak hitam terlebih

Mencari Ramli Musim Ke-5 Kini Bermula!