Monday, March 12, 2012

Banjir di Hulu Langat, Selangor 08.03.2012

Hujan lebat pada hari rabu petang secara berterusan selama 4 jam telah menyebabkan paras air sungai langat meningkat... Kesudahannya, pukul 12.30 tengah malam, rumah AT ditenggelami air.. Walaupun hanya setinggi lutut tapi hakikatnya, air naik secara mendadak sampaikan tak sempat nak larikan adik AT yang masih berpantang anak kedua 14 hari...

Tak nak la cerita banyak sebab berita pasal banjir ni memang hangat lepas tu.. Seminggu ada kot cerita ni keluar... 
ruang tengah rumah AT

dapur

bilik AT

lorong rumah AT
 

lorong rumah AT (dari hujung jalan)

bila dah surut

bilik AT - tengok lumpurnya

pusingan pertama pembersihan - setengah baldi lumpur dikumpulkan

anak kucing AT yg 'terpaksa' dikurung since 12.30 am pagi kejadian
 
keadaan depan rumah AT
 
kat area sungai serai, masuk lorong belakang tu rumah mak angkat AT
perasan tak ada tanda pada wall kedai tu.. itulah tinggi airnya
 
depan rumah member AT

pusingan pertama - alhamdulillah, lumpur berjaya dibersihkan

Banjir surut dalam pukul 5 pagi... Memang sakit badan lepas bersihkan rumah tapi nak buat macam mana.... Benda dah berlaku... Redha je lah...

A.d.i.o.s