Friday, August 12, 2011

Cerita Ramadhan_3_Puasa yangyok

Pagi ni dengar radio ERA, citer pasal kisah & kenangan puasa.. Puasa yangyok, pagi2 bukak periuk.. hikhik.. Pandai la Paknil, Hanif & Ray pilih topic. Tersengih AT sorang2 sambil memandu nak gi ofis..


-picture from google-


Lebih seronok biler dengar kisah pendengar ERA.. AT pun ada gak kisah sendiri tapi masa tu kecik lagi kan.. heheheh.. Alah, korang pun mesti ada citer jugak kan.. Kenangan itulah yang menemani & mengiringi kita sepanjang hidup..

Yang membuatkan AT tersengih lebih bila ada sorang pemanggil yang menceritakan kisah kantoi puasa dia semasa dia belajar di Kuantan. Masa dah kantoi tu, dengan tangan yg tak basuh, pensyarah dia suruh pergi dari 1 department ke department. Itulah hukumannya. Biler dengar citer tu, terus flashback kenangan puasa masa belajar kat KPMB. Tetiba plak rindu zaman belajar.. Rindu pada nasi goreng cili api Mak Mai.. Rindu berbuka puasa dengan Shaz (roommate AT)..huhu..

Lagi 1 kisah tu pendengar ERA ni dia suapkan adik dia makan. Lauk simple jer, nasi, telur goreng & kicap (favourite AT jugak tuh). Dia suap adik dia dengan dia2 sekali menyuap ke mulut. Siap tambah nasi plak tuh. Lepas tu dia cakap yang adik makan banyak hari nih.. heheheh..

Apa2 pun, janganlah kiter buat perangai tu ek.. Malu ah.. hikhik.. soroklah macam mana sekalipun.. Allah Maha Mengetahui..


Happy Ramadhan..



*****tahun ni mcm xde jer plan nak berbuka puasa ngan geng SMKAJ2000. huhu.. rindula*****






A.d.i.o.s

No comments:

Post a Comment

TQ sebab sudi tinggalkan komen.
Kawan2 memang terbaik..
♥^_^♥