Monday, August 08, 2011

Cerita Ramadhan_1

Pejam celik pejam celik, dah seminggu berpuasa. Alhamdulillah. Puasa aku kali ini letih sikit sebab perut aku ni. 3 hari awal puasa, ok. Tapi lepas tu meragam sakit. Mak aku kata gastrik. Tahan atau tidak, Allah jer yang tahu. Dugaan berpuasa kali ni, tapi wajib tetap wajib.

Bila bulan puasa ni, macam biasalah. Bazar Ramadhan dibuka sana-sini. Aku tak pergi lagi menyinggah walaupun dekat ngan area rumah tu. Kemalasan nak berjalan. Pelik kan? hehehehehhhh

Plan berbuka kat luar? Memang ada tapi macam susah jer nak berkumpul sekarang ni. Geng2 ada yg dah kawin, tinggal berapa kerat jer yang bujang itupun dah lama tak contact each other. Jahat kan? Bila puasa, raya, baru cari kengkawan. Tapi xdela sampai tak contact langsung. Itu lupa kawan namanya.. hehehehehhh

Lagu raya dah berkumandang kat corong radio, tapi rasanya lagu favourite aku tak kuar lagi. Lagu apa? Suatu Hari Di Hari Raya dari M. Nasir. Evergreen tuh..

Persiapan raya? Bersederhana ajer. Itupun mak aku dah tanya, bila nak pergi beli baju raya? Jawapan aku senang jer. 'tunggu gaji bulan ni la mak'. hehehehhh..

Itu jer nak citer. Kalau ada citer menarik Ramadhan kali ini + kerajinan nak menaip, Insya Allah, aku share story..

Happy Ramadhan.. ^_^


A.d.i.o.s

No comments:

Post a Comment

TQ sebab sudi tinggalkan komen.
Kawan2 memang terbaik..
♥^_^♥